ساختار حال ساده شكل منفي

ساختار حال ساده شكل منفي
پنج شنبه 5 بهمن 139117:38

ساختار حال ساده (شکل منفی)

فاعل+ don't/doesn't + قسمت اول فعل


نکته بسیار مهم

(درسوم شخص مفرد در حالت منفی s و es حذف میشود. وقتی does به کار می بریم یه جورایی خودش جای s و es رو می گیرد.)


من کار نمی کنیم.

I don't (do not) work


مریم صبحانه نمی خورد.

Mary doesn't have breakfast.


من ناهار نمی خورم.

I don't have lunch.


علی چایی می نوشد، اما او قهوه نمی خورد (نمی نوشد).

Ali drinks tea, but she doesn't drink coffee


شما سخت کار نمی کنید.

You don't work very hard.


من قهوه می نوشم، اما چایی نمی خورم (نمی نوشم).

I drink coffee, but i don't drink tea.


من فوتبال دوست ندارم.

I don't like football


من جان را دوست ندارم، جان هم از من خوشش نمی آید.

I don't like john, and john doesn't like me


ما اغلب اوقات تلویزیون تماشا نمی کنیم.

We don't watch tv very often.


اتومبیل من زیاد بنزین مصرف نمی کند.

My car doesn't use much gasoline.


سارا اسپانیایی حرف می زند، اما انگلیسی حرف نمی زند.

Sara speaks spanish,but she doesn't speak english


هوا معمولا خوب و صاف است. اغلب باران نمی بارد

The weather is usually nice. It doesn't rain very often



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





محدثه موسوی